czwartek, 18 września 2014

TMUB ma pozyskać ponad 200 tys. klientów dla Aliora

T-Mobile Usługi Bankowe w czasie 3 miesięcy (maj – lipiec 2014) pozyskał prawie 58 tys. nowych klientów. TMUB to dawny Alior Sync, należący teraz, także do operatora telekomunikacyjnego T-Mobile. Drugi właściciel, czyli Alior Bank liczy obecnie na pozyskanie ponad 200 tys. klientów do końca 2014 roku. Plan jest ambitny, więc sprawdźmy czy ma szansę powodzenia.



Skąd tak ambitne plany ?


Alior Bank rozpoczął dużą kampanie medialną, z udziałem celebrytów, takich jak piłkarz Robert Lewandowski. Akcje wspiera dodatkowo sieć 830 punktów sprzedaży T-Mobile. Gdzie klienci mają możliwość skorzystania z usług telefonicznych, internetowych i bankowych. Podstawowym produktem, oferowanym potencjalnym klientom przez TMUB jest konto osobiste. Łączna liczba klientów Alior Banku sięgnęła obecnie już 2,33 mln. Wzrost w segmencie klientów indywidualnych wyniósł ponad 35 procent w skali roku. Ofertę Alior Banku, możemy w tej chwili znaleźć także w sieciach placówek pośredników finansowych, oraz sklepach detalicznych (kredyty ratalne).

Alior Express do zamknięcia ?


Po włączeniu punktów sprzedaży usług telekomunikacyjnych T-Mobile do wspólnych struktur bankowych, część placówek zdublowała się. W tych samych godzinach i centrach handlowych, można znaleźć punkty z ofertą banku TMUB oraz Alior Express. Bank jasno podał komunikat, iż nie będzie już rozwijał salonów „Express”. Zapowiedział że przyjrzy się istniejącym, pod kątem ruchu i konieczności optymalizacji. W praktyce oznacza to iż część oddziałów zostanie zamknięta, aby nie dublować podobnych usług na taj samej powierzchni handlowej w galeriach.

Walka z konkurencją bazą abonentów T-Mobile ?


Bank uzyskując dostęp do ok. 16 mln klientów T-Mobile Polska, skupi się teraz na dotarciu do potencjalnych użytkowników usług bankowych. Priorytetem stają się obecnie pożyczki gotówkowe i reklamy skierowane do klientów T-Moblie. Trudno powiedzieć czy tak ambitny plan zostanie wykonany już w tym roku. TMUB ma teraz szansę jego realizacji, jeżeli w niezbyt inwazyjny i nachalny sposób, będzie kierował ofertę do klientów operatora telekomunikacyjnego. Jednym z warunków, jaki musi pozostać spełniony, to brak opłat za standardowy produkt jakim jest konto osobiste w T-Mobile Usługi Bankowe. Jeżeli TMUB zdecyduje się na wprowadzenie opłat zbyt szybko, duża część tak pozyskanych klientów może łatwo przejść do konkurencji. Zwłaszcza że nie wszystkich uda się zatrzymać, łącząc w pakiecie ofertę telekomunikacyjną i bankową.

1 komentarz:

  1. Po przejęciu Synca przez TMUB usunąłem to konto bankowe.

    OdpowiedzUsuń