niedziela, 11 września 2016

PKO BP wprowadza obrazek do logowania

Źródło: PKO BP
Jeden z banków, w których mam konto wprowadził właśnie dodatkowe zabezpieczenie. Chodzi oczywiście o PKO BP, który dodał do strony logowania dodatkowy obrazek podnoszący bezpieczeństwo. Zmiany wchodzą w życie 16 września dla klientów korzystających z systemu bankowości elektronicznej iPKO. Jak wiadomo im prostsze rozwiązania tym lepiej, więc także ten system nie jest skomplikowany. Daje jednak dodatkowy element bezpieczeństwa, bardzo trudny do ominięcia przez hakerów. Dołączenie obrazka jest oczywiście dla wszystkich klientów PKO BP darmowe.


Oszuści wykorzystywali brak obrazka


Do tej pory zdarzały się ataki hakerskie na klientów PKO Banku Polskiego. Oszuści wysyłali użytkownikom e- maile, podszywając się pod bank. Próbowali nakłonić nieświadomych klientów do przejścia na stronę logowania PKO BP przez ich link. Użytkownik był jednak przekierowany na fałszywą stronę, której używali hakerzy do zbierania loginów i haseł. Teraz takie działanie stanie się praktycznie niemożliwe. Uważam osobiście, że to proste i genialne rozwiązanie jednocześnie. Skutecznie wyeliminuje próby oszustw powyższą metodą. Nie mniej PKO BP nie jest pierwszym bankiem, który stosuje weryfikację obrazka. Dawny Alior Sync, czyli obecny T-Mobile Usługi Bankowe również ma to uwierzytelnienie.

Zabezpieczenie dwupoziomowe


Od 16 września logowanie do iPKO, czyli systemu transakcyjnego PKO BP będzie podzielone na dwa etapy. Najpierw klient tak jak dotychczas wpisuje w pasku login. Po poprawnym odczytaniu danych na stronie logowania pojawi się obrazek bezpieczeństwa. Dopiero po jego pozytywnej weryfikacji klienci będą mogli wpisać swoje hasło do bankowości internetowej. Jeżeli obrazek będzie inny od tego, który wybrał klient, będzie to jasna informacja, że użytkownik znajduje się na witrynie spreparowanej przez hakerów. W takim wypadku nie próbuj wpisywać hasła. Skontaktuj się jak najszybciej w konsultantem banku telefonicznie na infolinii, ewentualnie zgłoś sytuację w oddziale PKO Banku Polskiego.

Klienci automatycznie wybiorą swoje obrazki


Dotychczasowi klienci, posiadający już dostęp do bankowości elektronicznej wybiorą swój obrazek automatycznie. Logując się po 16 września zobaczysz okno, w którym wybierzesz swój obrazek bezpieczeństwa. Po prostu go zapamiętaj. Zmiana odbywa się tak samo dla klientów, którzy skorzystają w tym czasie z mobilnej wersji serwisu PKO BP na smartfonach i tabletach.

Klienci z tokenem zabezpieczeni potrójnie


Część klientów korzysta z kodów generowanych przez token. Jeżeli należysz do tej grupy, można powiedzieć, że stosujesz potrójne zabezpieczenie. Kod z tokena wpiszesz tak jak dotychczas, po weryfikacji obrazkiem i hasłem.
Zapamiętaj, że system PKO BP nie prosi o podanie kodu z tokena przed wpisaniem poprawnego hasła. Zwróć na ten fakt uwagę, aby nie dąć się złapać na próbę oszustwa.

1 komentarz:

  1. Klient banku08 grudnia, 2019

    Każde zwiększenie bezpieczeństwa logowania to dobry pomysł.

    OdpowiedzUsuń